27 maj 2013

Święto Lasu


Na początek - walor edukacyjny: gdzie, kiedy i dlaczego obchodzimy w Polsce Święto Lasu.

A teraz coś z zupełnie innej beczki - jak rozpoznawać drzewa z dużej odległości.

Numer pierwszy - sekwoje.

Szczecin, paczkomat przy Witkiewicza / foto moje

Sekwoje.

A teraz... numer pierwszy - sekwoję.

Szczecin, gdzieś na Pogodnie / foto moje


Sekwoję.

A teraz... numer trzy - MODRZEW.

A czy Wy potrafilibyście rozpoznać modrzew bądź sekwoję? Czy też może, żeby uniknąć wątpliwości, wybieracie się - jak na poniższym zdjęciu?

Kościerzyna / zdjęcie moje

Z drzewem dokąd?

Szczecin, winda w przychodni na ul. 3 maja/ zdjęcie moje

Muszę przyznać, że miasta zaskoczyły mnie dendrologicznie. Powyższy wpis był gotowy od tygodnia, ale dzisiaj trafiłam na ostatnie znalezisko i aż się uśmiałam sama z siebie łapiąc telefon w windzie pełnej ludzi "bo szkoda nie strzelić, tak pasuje do wpisu o drzewach"...

4 komentarze: